TURISTKONTORET FOR LINDESNESREGIONEN BLIR VISIT LINDESNES

Publisert . Sist endret . i kategorien Aktuelt

Turistkontoret for Lindesnesregionen har gjennom årenes løp utviklet seg fra å være et tradisjonelt turistkontor til å bli et destinasjonsselskap som arbeider med flere forskjellige områder som vertskap, markedsføring og destinasjonsutvikling. 

I de siste årene har vi fått tilbakemeldinger om at navnet har vært langt og vanskelig, i tillegg til at det kun forteller om en liten del av hva selskapet driver med. Vi har på de fleste av møtene vi har arrangert bedt om innspill fra næringen og i representantskapet om hva vi burde fronte selskapet og destinasjonen som. 

Vi engasjerte Erik Omland i Trik Kommunikasjon for å omdanne innspillene til en grafisk profil som vi nå har mottatt og han har sammen med administrasjonen og styret kommet frem til logoen du ser i dette nyhetsbrevet.

Vi har hatt et behov for å tydeliggjøre hva destinasjonen er og hvilke områder destinasjonen dekker. Vi har også valgt å være tydeligere på at vi er "sydligst", det er en posisjon ingen kan ta fra oss. 

Vi vil gradvis skifte logoen og bruk av navn fra Turistkontoret for Lindesnesregionen til Visit Lindesnes vi skifter også webadresse fra www.lindesnesregionen.com til www.visitlindesnes.no.Selv om vi justerer på navnet så vil vi fortsatt prioritere våre 5 spydspisser med Lindesnes fyr, Mandal, Naturopplevelser, Fiske og Vinteropplevelser.